Roadtrip USA East Coast: New York!

Categoriën Personal

New York Top of The Rock view

Hi girls! De afgelopen tijd is het een beetje stil geweest hier op Beauty Addicts, maar daarvoor had ik een heel goede reden: ik maakte namelijk samen met mijn ouders, broer(tje) en mijn vriend Rob een roadtrip langs de oostkust van de VS! Ons programma heb ik in dit artikel al met jullie gedeeld, maar nu is het dan eindelijk tijd voor het verslag. Nou ja, meerdere eigenlijk, want het is onmogelijk om alles in één blogpost te vertellen. Daarom doe ik het stad voor stad. Ik trap af met New York, want dat is waar onze reis begon. Van deze stad alleen al had ik in totaal 1500 foto’s. Dat was een hoop uitzoekwerk kan ik je vertellen. Uiteindelijk heb ik het teruggebracht naar 50 foto’s die ik graag met jullie wil delen. Benieuwd naar mijn tijd in New York? Lees gauw verder!

Het merendeel van de foto’s is gemaakt met de Nikon Coolpix S9900, die ik voor deze reis mocht lenen. Een geweldige compactcamera die je gemakkelijk meeneemt, onwijs ver in kan zoomen en dan nog steeds haarscherpe foto’s maakt. Topcamera voor op reis!

New York Times Square

Ons hotel (Hotel Edison) was om de hoek van Times Square, dus dat was het eerste waar we naartoe gingen. Het is precies zoals in de film. Overal waar je kijkt zie je billboards en gigantische televisieschermen. Het lijkt wel één grote kermis. Natuurlijk is het druk, maar wel erg gaaf. Overigens hadden we in ons hotel niet veel last van het lawaai. Natuurlijk hoor je sirenes – die hoor je in New York continu – maar ik sliep daar gelukkig gewoon doorheen na de lange en vermoeiende dagen.

New York Times Square Big Screen

Wij op één van de big screens <3

New York Times Square M&M Store

Op Times Square vind je heel veel winkels (ook Sephora ;) ) en een grote M&M Store!

New York Times Square ToysRus

Er zit ook een gigantische Toys R Us met werkelijk álles op het gebied van speelgoed. Er staat een groot barbiehuis, een T-Rex en zelfs een reuzenrad binnen. Gewoon, omdat het kan.

New York Times Square ToysRus Minion

Natuurlijk moesten mijn broer(tje) en ik even op de foto met deze Minion!

New York Times Square baby

Ook dit soort dingen zie je op Times Square, haha!

New York Sightseeing bus

We kochten tickets voor zo’n sightseeing bus voor alle vier de dagen dat we in New York waren. Echt een aanrader vind ik! Je gaat langs alle bezienswaardigheden en kunt in- en uitstappen wanneer je wilt. Bovendien hadden we hele leuke tour guides die alles over de stad wisten te vertellen.

New York

New York NYSE

New York Stock Exchange on Wall Street

New York American Museum of National History

American Museum of National History. Je weet wel, van de Night at the Museum films. Helaas hebben we veel musea (waaronder deze) niet kunnen bezoeken door tijdgebrek. Goed excuus om nog een terug te gaan ;)

New York Apollo Theather

Het bekende Apollo Theater waar veel grote artiesten ontdekt zijn zoals The Jackson 5, Marvin Gaye, Luther Vandross, Stevie Wonder, Aretha Franklin, Mariah Carey, Lauryn Hill enzovoorts…

New York Grand Central Station

Grand Central Station is ook echt een bezoekje waard (plus in de buurt zitten veel leuke winkels ;) ). Het is zo groot en mooi! En je voelt je heel even Serena Vanderwoodsen (Gossip Girl) als je er rondloopt ;) . Ik zag trouwens een meisje die openingsscène van Gossip Girl nadoen terwijl haar vriend d’r filmde *gniffel*.

New York Hot Dog

Je kunt New York natuurlijk niet verlaten zonder een hotdog te hebben gegeten.

New York Liberty Cruise

New York Skyline

Uitzicht vanaf de boot

New York Liberty Island

New York Statue of Liberty

We hadden een New York CityPASS waarmee je toegang krijgt tot verschillende bezienswaardigheden zoals Liberty Island, Top of The Rock, Empire State Building, 9/11 Memorial en museum, American Museum of National History en The Metropolitan Museum of Art. Als je van plan bent om veel van deze dingen te bezoeken, is het verstandig om zo’n pas aan te schaffen. Zo ben je goedkoper uit dan wanneer je de kaartjes los koopt. Meer info hierover vind je op de site van NYC & Company (het officiële marketing en toerisme bureau New York City).

We wilden het vrijheidsbeeld graag van dichtbij bekijken en dus namen we de boot naar Liberty Island. Ons ticket gaf ook recht op een tour naar Ellis Island maar deze hebben we overgeslagen omdat dit 3 uur extra tijd zou kosten en we nog veel meer wilden doen/zien. Overigens gaat er ook een gratis ferry van Manhattan (Battery Park) naar Staten Island die langs het vrijheidsbeeld vaart (maar daar niet stopt). Zo kun je toch gratis het vrijheidsbeeld van dichterbij zien :)

New York Skyline

New York Top of The Rock view

Natuurlijk moesten we deze stad van hogerop bekijken. Overdag brachten we daarom een bezoek aan de Top of the Rock (Rockefeller Center). Hier heb je werkelijk een prachtige uitzicht over de stad. Je kun het Empire State Building en het Chrysler Building goed zien en ook Central Park is niet te missen. In de verte zie je ook nog One World Trade Center (‘nieuwe WTC / Freedom Tower’). Een absolute must-do als je in New York bent.

New York empire state building

New York view empire state building

‘s Avonds zijn we ook nog omhoog gegaan bij het Empire State Building. Je kunt vanaf deze wolkenkrabber zó ver kijken! Brooklyn, New Jersey, het nieuwe WTC, Crysler Building… en al die lichtjes: magisch! Zowel het uitzicht vanaf Top of the Rock als Empire State is geweldig. Ik zou niet kunnen zeggen wat mooier is. Wel denk ik dat het verstandig is om – indien je beide bezoekt – Top of the Rocker overdag te doen en Empire State ‘s avonds, zoals wij gedaan hebben. Als je Top of the Rock ‘s avonds zou doen, zie je Central Park namelijk niet (je ziet een zwart gat), en da’s zonde!

New York Christmas Tree Rockerfeller Center

Op deze plek komt ieder jaar de bekende gigantische kerstboom te staan

New York Breakfast

New York breakfast: bagel met creamcheese en een muffin

New York Freedom Tower

One World Trade Center (‘nieuwe WTC’)

New York Ground Zero

New York 9/11 museum

Ground Zero vond ik ook erg bijzonder. In het museum vond ik vooral de kamer waar alle foto’s van de slachtoffers hingen en waar iedere naam uitgesproken werd erg indrukwekkend. In deze kamer mocht je – uit respect voor de slachtoffers en nabestaanden – geen foto’s maken. Verder zie je in het museum de resten van het oude WTC, brandweerwagens en heel veel beelden van de reddingswerkers. Mooi om even gezien te hebben, maar ik denk dat het vooral interessant is voor New Yorkers en Amerikanen.

New York Yankee Stadium

M’n broer wilde heel graag een wedstrijd van de Yankees bijwonen. Zo gezegd, zo gedaan. De tickets hadden we al vanuit Nederland geregeld en uitgeprint. Overigens viel de prijs erg mee (ik geloof dat ze iets van 10 dollar per stuk waren) en we hadden prima plaatsen! Eten en drinken in zo’n stadion is wel erg duur trouwens. Ik vond het verrassend leuk en na een tijdje snapte ik ook de spelregels weer die ik een beetje vergeten was :P. Het is tof om de sfeer in zo’n stadion even geproefd te hebben. We hebben niet heel de wedstrijd bijgewoond (die kan namelijk wel een paar uur duren) maar ik vond het toch leuk om even gezien te hebben.

New York Central Park

Op de laatste dag brachten we nog even een bezoekje aan Central Park waar je ook weer heel veel dingen uit films herkent zoals de Jacqueline Kennedy Onassis Reservoir en het huisje met het groene dak op de foto hierboven.

New York Food

In New York hebben we heerlijk gegeten bij Ruby Foo’s (zie foto’s links- en rechtsboven). Een Aziatisch restaurant in de buurt van Times Square. Niet goedkoop, wel érg goed. Bij Waldy’s aten we een ‘pie’ (foto linksonder), wat een soort pizza was op een heel dunne bodem. Een échte New York pizza aten we bij Famous Famiglia. Heerlijk! Eén van de beste pizza’s ooit. Aan de foto’s aan de wand te zien, gingen een hoop celebrities (waaronder Obama) ons al voor.

En dat was alweer mijn verslag van New York! Natuurlijk volgt er ook nog een shoplog van alle dingen die ik tijdens deze reis gekocht heb. Die video zal ik waarschijnlijk aan het einde van deze ‘serie’ online plaatsen. Next up: de Niagara Watervallen!

Wil je op de hoogte gehouden worden wanneer er een nieuwe blogpost online komt? Volg me dan op Twitter, Facebook, Instagram en/of Bloglovin‘! Dan weet je het als eerste!

Liefs, Laura

8 thoughts on “Roadtrip USA East Coast: New York!

1. Ik wil erg graag naar Amerika toe en dan het liefste naar New York. Bij iedere foto dacht ik dan ook ‘wauw’ en bij de volgende ‘waaauwww’ en daarna ‘wauuuuww, ik MOET hier zo snel mogelijk naar toe’ haha! Die streetart is wel tof (toevallig afgelopen zondag een artikel aan streetart toegewijd!). Tof hoor zo’n roadtrip!

2. wat onwijs tof!! ik tel de dagen inmiddels af totdat wij gaan… ben blij dat ik eerst jouw verslag(en) nog kan lezen:) Natuurlijk ben ik ook mega benieuwd naar je shoplog! Ik kan niet wachten tot de rest komt… je hebt prachtige foto’s gemaakt!